Endodonție

Tratamentul de canal poate salva dintele afectat de caria dentară!

ani experientă

pacienți

cadre medicale

Ce este endodonția și tratamentul endodontic?

Endodonția reprezintă un domeniu al medicinei dentare care se ocupă cu tratamentul canalului radicular pentru menținerea dintelui o perioadă cât mai lungă în cavitatea bucală.

Termenul endodonție derivă din cuvintele grecești, unde ”endo” reprezintă înăuntru și ”odoni” înseamnă dinte.

Tratamentul endodontic este cunoscut și sub denumirea de ”tratament de canal” sau ”scoaterea nervului” și este o procedură stomatologică întâlnită frevent. Această procedură are rolul de a trata interiorul dintelui care cuprinde (camera pulpară, sistemul de canale și nervii) pentru a elimina infecțiile și pentru a elimina posibilitatea reinfectării și reluării unui nou tratament.

Terapia endodontică este semnificativă, deoarece este concepută pentru a salva un dinte care altfel ar trebui eliminat și, din punct de vedere al funcționalității, nu există un substitut real pentru dintele tău natural.

Un ajutor de nădejde în tratamentul endodontic (tratamentul de canal) este MICROSCOPUL.

La Clinica DRM beneficiezi de tratamente rapide și eficiente, executate cu ajutorul celor mai moderne tehnologii.

endodontie bucuresti, tratament canal bucuresti, stomatologie bucuresti, drm bucuresti

Programează-te

Simptome care prezintă că este posibil să aveți nevoie de un tratament endodontic:

• Durere severă în timp ce mestecați sau mușcați;
  • Dinți ciobiți sau crăpați;
  • Reapariția durerii la un dinte tratat în trecut;
  • Abces pe gingii;
  • Sensibilitate la cald sau la rece;
  • Gingii inflamate;
  • Durerea profundă și înnegrirea gingiei în zonă.

Care sunt procedurile utilizate în endodonție?

• Tratamentul canalului radicular;
  • Operația de retratare endodontică;
  • Tratarea leziunilor sau fisurilor din dinți care implică pulpa dentară.

Programează-te

Când este necesar tratamentul endodontic?

Efectuarea tratamentului endodontic este necesar atunci când pulpa dentară prezintă inflamații datorate unor traumatisme, fracturi, fisuri sau carii într-un stadiu dezvoltat.

După o examinare, se va pune un diagnostic și vor fi prezentate opțiunile de tratament. Dacă se alege un tratament endodontic, se administrează un anestezic local, după care va avea loc intervenția propriu-zisă.

Cum se efectuează tratamentul de canal radicular?

În timpul tratamentului endodontic, pulpa deteriorată sau infectată este îndepărtată. După curățarea și modelarea atentă a interiorului dinților, acest spațiu este apoi umplut și sigilat.

Terapia canalului radicular se face de obicei în una sau două vizite. Prin terapia canalului radicular este tratată doar afecțiunea pulpei dintelui, însă, tratamentul este considerat complet atunci când dintele este readus la starea normală de funcționare, iar pentru a reda funcționalitatea acestuia este nevoie să se apeleze la o coroană dentară sau la lucrări dentare asemănătoare.

Ce este pulpa dentară?

Pulpa dentară este formată din pulpă radiculară și pulpă coronară.

Pulpa dentară este un țesut conjunctiv care conține vase sangvine și terminații nervoase, responsabile în formarea dinților în timpul erupției pe arcada inferioară și pe arcada superioară.

La finalul erupției, pulpa dentară poate fi eliminată, la nevoie, fără a afecta dintele, iar această intervenție este cunoscută sub denumirea de tratament endodontic.

Afecțiunile pulpei dentare:

• pulpita dentară reversibilă;
  • pulpită ireversibilă;
  • necroză pulpară.

Cauzele infecției pulpei dentare:

• cariile profunde;
  • fracturile în smalț;
  • diferite manopere stomatologice;
  • afecțiunile parodontale.

Beneficiile MICROSCOPULUI în tratamentul endodontic

Microscopul oferă beneficii semnificative:

• stabilirea unui diagnostic precis;
  • o vizualizare clară și detaliată;

Toate acestea îl vor ajuta pe medicul stomatolog la efectuarea tratamentului și îl va asistă pe tot parcursul intervenției stomatologice.

Cu ajutorul microscopului, tratamentul endodontic va avea o rată de succes mult mai ridicată, iar calitatea acestora este îmbunătățită.

Etapele tratamentului endodontic:

• Un tratament endodontic efectuat la microscop poate fi realizat într-o singură ședință, sau se poate ajunge până la maxim două în cazuri mai complexe.
  • În cazul unui tratament endodontic realizat fără microscop sunt necesare de la 3 până la 5 ședințe.

Programează-te

Tratamentul endodontic este dureros?

Cu ajutorul noilor tehnologii care sunt utilizate în stomatologia modernă de astăzi, tratamentul endodontic nu este considerat a fi unul dureros.

Se realizează cu ajutorul unei anestezii locale pentru ca pacientul să nu resimtă niciun disconfort pe parcursul intervenției.

Utilizarea microscopului în efectuarea tratamentului este benefică pentru a ne asigura că toate canalele sunt descoperite și obturate complet, fără a prezenta riscul apariției altor afecțiuni stomatologice.

Ai grijă de sănătatea dinților tăi!

Programează o vizită la stomatolog la fiecare 6 luni și respectă regulile de igienă orală!