Implantul dentar – riscuri și contraindicații

Procedura implantului dentar este considerată una dintre cele mai sigure și mai previzibile proceduri dentare. Implantul este cea mai bună modalitate de înlocuire a dinților. Implantul dentar este o soluție estetică, stabilă și definitivă de restaurare a dinților, care contribuie și la stimularea regenerării osoase sub dinte. Cu toate acestea, procedura implantului dentar implică riscuri și complicații. Acestea trebuie luate în considerare pentru a fi minimizate.

Există diferiți factori care pot afecta perioada de vindecare după ce un implant dentar a fost pus, factori precum: calitatea osoasă și densitatea osoasă și răspunsul țesutului la implant. Pentru a reduce riscurile în timpul perioadei de vindecare în urma implantului dentar, se recomandă evitarea aplicării forței excesive asupra implantului.

Stabilizarea primară a implantului este foarte importantă pentru integrarea implantului în os. Dacă stabilizarea primară nu se face în mod corespunzător se poate ajunge la eșecul implantului în primele săptămânii.

Pe măsură ce osul din jurul implanturilor începe să se regenereze și să fuzioneze cu implantul dentar, aceasta susține implantul și asigură stabilitatea secundară. Stabilitatea continuă să se consolideze pe măsură ce fuziunea dintre os și implant crește, ducând în final la stabilitate biologică în scenariul ideal.

Atunci când implantul nu poate fi plasat suficient în os pentru a asigura stabilitatea primară a implantului, există un risc crescut de eșec al osteointegrării. Pentru a se preveni eșecul, pacientului îi sunt administrate antibiotice profilactice înainte de procedura de implantare.

Implantul dentar – riscuri și contraindicații

În timpul procedurii de plasare a unui implant dentar în maxilar, unele dintre structurile anatomice din apropiere sunt uneori rănite. Rănirea include perforația sinusului maxilar sau vătămarea gingiei.

Dacă cavitatea maxilară sinusală este perforată de implant, de exemplu, aceasta poate duce la probleme sinusale și infecții în zonă în viitor.

Infecţia

Infecția este o complicație destul de gravă pentru implantările dentare. Infecția poate apărea în zona afectată, prezentându-se ca un abces, fistulă, supurație sau inflamație. În plus, poate afecta și alte zone ale corpului provocând o infecție sistemică.

Pierderea osoasă excesivă

Pierderea osoasă excesivă în zona implantului dentar poate reduce stabilitatea implantului și, de obicei necesită intervenție. Pierderea osoasă dintre implanturi și dinții naturali poate, de asemenea, să ducă la apariția petelor negre dintre dinți.

Fragmentarea sau fracturarea implantului

Fragmentarea sau ruperea șurubului implantului dentar reprezintă o complicație gravă care nu poate fi rezolvată cu ușurință. Situația poate fi salvat ocazional prin înlăturarea șurubului și înlocuirea implantului dentar, dar restul osului este posibil să nu fie suficient de puternic pentru a susține un nou implant.

Fractura unei bont poate fi reparată prin inlocuirea unui bont și coroanei. Aceasta este o complicație estetică care nu are un impact semnificativ asupra fuziunii implantului cu osul, fiind astfel mult mai ușor de manevrat decât ruperea șurubului.

Alte complicații și riscuri

Există și alte complicații și riscuri legate de implanturile dentare, cum ar fi:

• leziuni nervoase: acest lucru cauzează durere, amorțeală sau parestezie a țesuturilor din jur (de exemplu dinți, gingii, buze sau bărbie);
  • necroza tisulară: celulele țesutului din jurul implantului pot muri în aproximativ 1 din 20 de cazuri;
    recesiunea gingivală: gingia de lângă implantul dentar se poate retrage și astfel expune suportul metalic care ține proteza în loc;
  • dehiscența: acest eșec de vindecare a rănilor necesită adiție osoasă;
  • sângerare excesivă;
  • hiperplazia;

Contraindicații

Pentru a crește probabilitatea succesului unui implant dentar, gura, gingiile și fălcile trebuie să fie într-o stare sănătoasă. Există cazuri când un implant dentar este contraindicat deoarece riscul de eșec este semnificativ mai mare, dacă pacientul are:

• carii dentare netratate;
  • boala parodontală activă;
  • diabet;
  • Observație: fumătorii ar trebui să fie încurajați să renunțe la fumat înainte de a li se face un implant dentar, deoarece renunțarea la fumat contribuie la succesul unui implant dentar.

Lasă-ne un comentariu

Nu exista comentarii.